mandag den 27. maj 2019

Velkommen her

fra 2008 og fremefter har jeg kørt diverse blogs: Mere specifikt Baunbæks blog, Baunblæk og The good things in life.

Fælles for dem var, at de fungerede som en slags dagbøger, hvor gedigne kulturskriverier - jævnfør min fortid som anmelder for Musiktidsskriftet Geiger - vekslede med betragtninger af en, set i bakspejlet, ind imellem tåkrummende pinlig personlig karakter.

I forbindelse med en større oprydning her i foråret 2019 har ønsket meldt sig om at skabe en ny kanal, hvor jeg kan isolere det stof, jeg tænker har en art blivende værdi, og evt. skrive videre i samme spor.

Det drejer sig om et ganske spraglet materiale. Noget af det er indskrevne artikler, der stammer helt tilbage fra sommeren 1992, hvor jeg var medredaktør af fanzinet Underword Magazine. Andet er stof, der aldrig kom ud i Geiger-regi. Andet igen er nye og gamle anmeldelser af såvel bøger som musik og scenekunst. Men fælles for det hele er, at det peger ud over min egen, lille navle. Og fortjener at blive nydt i en mere seriøs, koncentreret form.

God læsning. I timevis. Der er stof nok at tage af.

Med venlig hilsen

Steffen Baunbæk Pedersen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar